Ford Focus Forum banner

1 - 20 of 21 Posts

·
Registered
Joined
·
749 Posts
I wouldnt let it go and be loud unless u want 2 shoot yourself in the head. The mbrp is not the exaust you want with the orp. It sounds like a bee on crack mixed with those people that make ricer sounds. I have the same problem so now im waiting for focussport 2 release their exaust. Sorry I dont know anything about resonators.
 

·
Registered
Joined
·
2,181 Posts
HAHA David...I win!!! Borla + ORP wins the day!!!

CCC
 

·
Registered
Joined
·
12,749 Posts
most def! Borla+ORP =
Yea we'll see
Gandalf and I will be running Borla + FocusSport!!!
We will 0wN3 J00
 

·
Registered
Joined
·
2,181 Posts
Oh...I see...I haven't heard of it.

CCC
 

·
Registered
Joined
·
12,749 Posts
Oh yea sorry... I mean ORP plus Focus Sport Exhaust...


(Crap.. my one attempt at trying to be ****y-cool, and I screw it up... well back to the corner with the dunce cap I go
)
 

·
Registered
Joined
·
2,181 Posts
Oh yea sorry... I mean ORP plus Focus Sport Exhaust...


(Crap.. my one attempt at trying to be ****y-cool, and I screw it up... well back to the corner with the dunce cap I go
)
That what I thought you meant...did I say it wrong...hmmm...oh well...didn't know FS was coming out with an SVT exhaust...

CCC
 

·
Registered
Joined
·
722 Posts
Discussion Starter #12
HAHA David...I win!!! Borla + ORP wins the day!!!

CCC
yeah looks like you go me there!!!!!

Yeah I get tired of hearing how focussport will have something aviable soon and it never comes out.

Its ok....i love my exhaust, I want the ORP, but its going to be soooo loud. If anyone has any bright ideas let me know.

ANyone change there header, is there a better header out there?
 

·
Registered
Joined
·
2,181 Posts
I believe Marcy Motorsport say they offer an aftermarket header for the SVT (coming soon)...dunno anything about it, and I haven't heard anyone mention it.

Marcy Motorsport

I did just send them an Email ato see if I can find anything out. Just an FYI!!!


CCC
 

·
Registered
Joined
·
1,859 Posts
Thats pretty interesting CCC. If they are within the realm of reason, and actually show gains over FC's ORP on bone stock all the way through FI setups, we just might have a winner.
 

·
Registered
Joined
·
2,181 Posts
Marcy Motorsport SVT Race Header

Hey All..just got an email back from Walter Marcy at Marcy Motorsport about the SVT Race Header...and I quote:

"The SVT header should be ready for production sometime in January along with our other headers. It will be a direct bolt on replacement. I can not release any additional details at this time."

So it seems that it would be a combo header/ORP...I wonder if it gets the same gains and maybe more since its an aftermarket header. I guess we'll have to wait until January or at least until they tell us alittle more. Just thought I'd let you guys know.


CCC
 

·
Registered
Joined
·
1,955 Posts
Re: Marcy Motorsport SVT Race Header

Geez, is it going to be one piece? If that's even possible, that could be a real pain in the ass if it's a single piece.
Nah, it has to be a two part installation.
I don't see how it could yield better gains that the FC ORP. Though if it's stainless steel, that would be NICE.
 

·
Registered
Joined
·
2,782 Posts
Re: Marcy Motorsport SVT Race Header

Geez, is it going to be one piece? If that's even possible, that could be a real pain in the ass if it's a single piece.
Nah, it has to be a two part installation.
I don't see how it could yield better gains that the FC ORP. Though if it's stainless steel, that would be NICE.
Yes stainless PLEASE!
 

·
Registered
Joined
·
2,181 Posts
Re: Marcy Motorsport SVT Race Header

The ZX3 race headers are headers that delete the cat...so I don't see how this one would be any different...if it went stright back instead of that weird "S" bend then maybe the sound and power/torque might get a infintesimal change for the better!?!?!

CCC
 
1 - 20 of 21 Posts
Top